loading

Cvičení pro seniory

„Co používáme, to se rozvíjí, co nepoužíváme, to se ztrácí.“

Vzhledem k tomu, že se doba dožití prodlužuje, je zvlášť důležité, abychom se s postupujícím věkem starali o pocit celkové fyzické i duševní pohody. Kvalita našeho života úzce souvisí s naším fyzickým i psychickým pocitem pohody a čím déle žijeme, tím spíš je pro nás důležité, abychom našli tu správnou rovnováhu. Aktivní život pozitivně přispívá ke zdravému fungování těla i mysli. 

Mezinárodní zdravotnická organizace WHO v souvislosti s cvičením pro seniory doporučuje:

  • Věnovat se středně náročným pohybovým aktivitám alespoň 150 minut týdně.
  • Případně alespoň 75 minut týdně velmi intenzivním pohybovým aktivitám.
  • Možná je též kombinace obou náročností cvičení alespoň 150 minut týdně.

 

Doporučení WHO byla vytvořena pro seniory starší 65 let, aby jim pomohla snížit riziko různých chronických onemocnění. Jako např.:

  • Cukrovka
  • Kardiovaskulární onemocnění
  • Deprese
  • Zlomeniny kostí
  • Kognitivní poruchy
  • Poruchy hybnosti

 

Cvičení má pozitivní vliv na:

  • paměť
  • schopnost se soustředit
  • rychlost zpracování informací
  • oddálení příznaků demence
  • schopnost zůstat soběstačný a nezávislý
  • pomalejší zhoršování kognitivních dovedností

 

Můžeme se pokusit oddálit vliv stárnutí o co nejdéle. Třeba zdravou stravou, snahou udržet se mentálně a sociálně aktivní a také právě cvičením.

iconFitplace
U Stadionu 1232
29301 Mladá Boleslav
icon+420 736 483 673
iconrecepce@fitplace.cz
iconwww.fitplace.cz
OTEVÍRACÍ DOBA

Pondělí - Pátek07:00 - 12:00 / 15:00 - 21:00
Sobota8:00 - 12:00 / 15:00 - 20:00
Neděle8:00 - 12:00 / 15:00 - 20:00